פרטים חדשים על הפיגוע באלעד: המחבלים – שב"חים שעבדו בעיר

    בנצי לייזרוביץ וקובי פינקלר 1 Comment on פרטים חדשים על הפיגוע באלעד: המחבלים – שב"חים שעבדו בעיר

    המחבלים שביצעו את הפיגוע הינם שוהים בלתי חוקיים שעבדו בעיר והכירו את המקום, ללא רקע ביטחוני קודם. לבקשת המשטרה, בית המשפט השלום פתח תקווה הטיל צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה

    צילום: Yossi Aloni/Flash90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרטים חדשים על הפיגוע הרצחני באלעד: המחבלים שביצעו את הפיגוע הינם שוהים בלתי חוקיים שעבדו בעיר והכירו את המקום. על פי פרסום בגל"צ המחבלים ללא רקע ביטחוני קודם, לא ישבו במאסר ולא היו מעורבים בפעילות טרור. במערכת הביטחון מעריכים שהם כבר לא נמצאים באזור אלעד. לבקשת המשטרה, בית המשפט השלום פתח תקווה הטיל צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי חקירת הפיגוע.

    ד״ר יוסי לביב, נוירוכירוג בכיר בבית החולים בילינסון עדכן לפני זמן קצר על מצבם של שני הפצועים

    צילום: Yossi Aloni/Flash90

    בתוך כך, בכיר בחמאס אמר לעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" כי "הפלסטינים הצליחו לכפות משוואה חדשה על הכיבוש בנוגע לאל-אקצא – ומנעו מהאויב לנקוט בצעדים חדשים".

    אלמנתו של הנרצח יונתן חבקוק הי"ד כתבה פוסט מטלטל: "ליבי מסרב להאמין שנשארתי לבד עם 5 יתומים. ליבי נשרף שילדי הרך ראה את אביו ברגעים האחרונים שלו. בעלי נלחם נגדם בגבורה רבה והציל נפשות רבות בזמן שנלחם איתם דקות ארוכות. מה שאפשר לרבים לברוח מהמקום. ה' ינקום דמך בעלי היקר והאהוב. אתה תחסר לנו מאוד".

    הלוויתו של אורן בן יפתח הי"ד תצא היום בשעה 13:00 מבית הוריו בלוד.

    כזכור, שני מחבלים אכזריים פתחו אמש במסע רצחני בעיר אלד וגבו את חייהם של שלושה יהודים, כאשר שניים מתוכם הם תושבי העיר. המצוד אחר המחבלים נמשך כל העת על ידי כוחות משטרה, יחד עם יחידות מיוחדות, ובשיתוף השב"כ תוך הפעלת כלל האמצעים הטכנולוגים.

    ההלם בחברה החרדית: מאות פניות לקו הסיוע של עזר מציון

    במהלך הלילה הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת הנרצחים הקדושים הי"ד: יונתן חבקוק, בן 44, תושב העיר. אב לחמישה ילדים. בועז גול. בן 49, אף הוא תושב העיר, שהותיר אחריו חמישה ילדים. ההרוג השלישי הוא: אורן בן יפתח בן 35, תושב העיר לוד, אב לשישה ילדים. שישה עשר ילדים, הפכו ליתומים בערב אחד.

    המשטרה פרסמה את שמותיהם ותמונותיהם של שני המחבלים, תושבי אזור ג'נין החשודים בביצוע הפיגוע באלעד. בנוסף, המשטרה מבקשת מהאזרחים לדווח על כל חשד או מידע הנוגע למקום הימצאם. בשלב זה הנחת המוצא של המשטרה היא כי המחבלים לא הצליחו לחצות את הגדר אל ערי יהודה ושומרון ושטחי הרשות הפלסטינית.

    המבוקשים המחבלים

    מדוברות המשטרה, מחוז מרכז נמסר כי המשטרה בשת"פ השב"כ ויחידות מיוחדות נוספות, מבצעים החל מאמש פעילות מוגברת באזור אלעד, תוך הפעלת כלל האמצעים הטכנולוגים שברשותה, על מנת לעצור 2 תושבי אזור ג'נין החשודים בביצוע הפיגוע באלעד, בו נרצחו 3 ונפגעו 3 נוספים.

    שני החשודים המרכזיים בביצוע הפיגוע באלעד, אשר נמלטו מהזירה הם: אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19 . צבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20. השניים תושבי הכפר רומאנה שבמחוז ג’נין.

    על רקע הפיגוע, שר הביטחון בני גנץ הנחה להאריך את הסגר בעזה ויהודה ושומרון, עד יום ראשון. מדובר בסגר, שהוטל לקראת יום הזיכרון והחל ביום שלישי היה צפוי להסתיים הלילה. כאמור בתום הערכת מצב יחד עם הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ, וראש אמ"ן הסגר יוארך עד לראשון.

    ראש הממשלה נפתלי בנט אמר אמש בתום הערכת מצב כי "אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם. מטרתם לשבור את רוחנו, הם ייכשלו. אנו נשים את ידינו על המחבלים והם ישלמו את המחיר".

    שר החוץ יאיר לפיד אמר גם כן: "לא ניכנע לטרור, ולא ניתן למחבלים להפחיד אותנו. כוחות הביטחון ישיגו את הרוצחים ואת שולחיהם וימצו איתם את הדין".

    מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, גינה בחריפות את הפיגוע ואמר: "זאת הייתה מתקפה אכזרית שכוונה נגד גברים ונשים חפים מפשע, ליבנו עם משפחות הקורבנות, ואנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו נשארים בקשר קרוב עם חברינו ושותפינו הישראלים , ועומדים לצידם בתקיפות נוכח המתקפה הפרועה".

    החל מאמש פועל מוקד מידע מאויש למשפחות העיר, על ידי השירות הפסיכולוגי החינוכי ומחלקת הרווחה. עמותת עזר מציון פתחה גם היא אמש קו חירום לסיוע נפשי בעקבות הפיגוע באלעד. לדבריהם, במהלך הלילה הוצף קו החירום במאות פניות של אזרחים שהתמודדו עם חרדות ולחץ נפשי בעקבות הפיגוע.

    מספרי הטלפון סיוע לילדים בחרדה: 03-9078145. מוקד מידע כללי: 03-7478842 03-7478862. קו הייעוץ והסיוע של עזר מציון: 1800-808-100

    מוקדי סיוע ותמיכה נפשית של קופות החולים: לאומית- 073-2800539, מאוחדת- *3833, כללית- 03-7472010, מכבי- 03-5143831.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בנט לך הביתה כבר!!!!!!!!!!!! לך י'רשע י'מנובל יושב עם ערבים תומכי טרור בממשלה, ואחרי פיגוע מנחם משפחות!!!!! לךךךךך! ה' יקח אותך, אמן